Over de Blog.

Deze blog heb ik aangemaakt voor mijn keuzepunt, natuurexcursies.

dinsdag 20 december 2011

Mijn adoptieterrein week 51

Ik heb deze week eens gekeken welke bomen er allemaal bij mijn adoptiegebied staan en hoe die bomen heten. Ik vond het erg moeilijk. Ik heb de hazelaar gevonden, die herkende ik aan de katjes die aan de takken hingen.
Ook de Paardekastanje staat dicht bij mijn adoptiegebied, die is op de volgende foto, die een aantal weken geleden gemaakt is, te zien:


Van de volgende struik vermoed ik dat het de vogelkers is, aan het blad en de bessen te zien:
Van de hazelaar en de paardekastanje staan heel veel bomen in en rondom mijn adoptiegebied.

Wat de vogels betreft: de vogels die ik heb gezien en gehoord bij mijn adoptiegebied zijn de volgende (ik heb er geen foto's van dus die heb ik van internet afgehaald):

Kauw

 Koolmees

 Merel


Roodborstje


Vlaamse Gaai

Winterkoninkje

Wat het terrein zelf betreft, het was nog erg nat en drassig. Er ligt veel water onder de boomstam en het hout van de kleine boomstronkjes die op de grond liggen worden zacht en brokkelig.



De foto's zijn helaas donker, omdat het in het park donker was en mijn flits het niet meer deed.


Geen opmerkingen: