Over de Blog.

Deze blog heb ik aangemaakt voor mijn keuzepunt, natuurexcursies.

dinsdag 4 oktober 2011

Hoge Veluwe 05-08-2011

Ik heb een fietstocht gemaakt met de witte fietsen op de Hoge Veluwe. Ik heb daar onder andere van het heerlijke weer en het mooie landschap genoten. Ook heb ik mestkevers bekeken, wat een gave beesten zijn dat. Ze vlogen die dag om mijn oren tijdens het fietsen. Tijdens de picknick heb ik er ook één kunnen fotograferen, mooi beestje!

Een fietstocht op de Hoge Veluwe is iedereen aan te raden. En als je niet van fietsen houdt kan je ook gaan wandelen. Je kan zelf beslissen hoe je wilt fietsen of wandelen. Je hebt hele mooie open stukken met heide of zandvlaktes, maar ook stukken tussen de bomen. Het is voor volwassenen leuk, maar het kan zeker ook met kinderen. Er zijn genoeg grote fietsen en  kinderfietsen die gratis gepakt kunnen worden. En als je een fietsendrager op je auto hebt kan je ook je eigen fiets meenemen. Tijdens het fietsen kom je overal bankjes tegen waar je even kan stoppen. Ze hebben zelfs bankjes hoger in bomen gemaakt.

Ik heb deze excursie niet met een gids of excursieleider gedaan, omdat excursies bij de Hoge Veluwe vaak heel snel vol zitten. Ik heb dus zelf een heerlijke fietstocht door de natuur gemaakt. Eigenlijk gewoon om naar de mooie omgeving te kijken en natuurlijk om foto’s te maken.





1 opmerking:

Paardebloem zei

Mestkever. Goed zo! paardenmestkever in dit geval. Mooi metalic blauw, vooral van onder. En de heide? en distel? Struik heide en speerdistel.