Over de Blog.

Deze blog heb ik aangemaakt voor mijn keuzepunt, natuurexcursies.

zondag 23 oktober 2011

Mijn adoptieterrein week 42

Deze week ben ik naar mijn adoptieterrein geweest en heb ik er een plattegrond van gemaakt.

Klik hieronder op de plattegrond voor de grote versie mét legenda.

Ik heb rondgekeken wat er veranderd was. Het was nat weer en ik zag dan ook veel paddestoelen. Ook zag ik veel mos op de boomstronken. Ik hoor nog altijd vogels daar. Niet gek, want het gebied ligt in een parkje. Er lopen ook veel pissebedden.
Er is ook een heel stuk naast de boomstronken, waar wilde bloemen zijn gaan groeien. Korenbloemen, Klaprozen, wilde aardbeien en ik denk  ook Echinacea. En waarschijnlijk Fluitekruid.


Ook zie je op deze foto een aantal bijen. Die zitten nog steeds op de bloemen.

Hieronder volgen nog wat foto's van de wilde aardbeienplant, de paddestoelen en het mos op de boomstronken.





Brandnetels groeien er trouwens ook nog. 

Geen opmerkingen: