Over de Blog.

Deze blog heb ik aangemaakt voor mijn keuzepunt, natuurexcursies.

zaterdag 29 oktober 2011

Mijn adoptieterrein week 43

Ik ben deze week weer gaan kijken hoe mijn adoptiegebied erbij ligt. Veel paddestoelen waren een beetje kapot aan het gaan, ze werden helemaal bruin en sommigen brokkelden een beetje af.
Ook waren er nog kleine jonge paddestoelen te zien, op en rondom de boomstronken.









Wat mij eigenlijk ook best verbaasde was dat er een plant op de boomstronk groeit. Wat voor plant het is weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik heb geluisterd wat voor vogels ik heb gehoord bij mijn adoptiegebied, ik hoorde vooral veel eksters. Maar er zijn ook duiven en lijsters.

Wat opvallend is aan de wilde aardbei die groeit op dit terrein is dat sommige stukjes nog in bloei staan en sommige stukjes al de vrucht zijn.



Op de plek waar de wilde bloemen staan zijn nog steeds heel veel bijen te zien. Ik heb een aantal foto's genomen om een indruk te geven van hoe erg die bloemen nog in bloei staan.







Geen opmerkingen: