Over de Blog.

Deze blog heb ik aangemaakt voor mijn keuzepunt, natuurexcursies.

zondag 6 november 2011

Mijn adoptieterrein week 44

Het was deze week erg nattig op mijn adoptieterrein. Het was niet zo zeer te zien aan de grond, maar wel aan de verwelkte paddestoelen. Veel paddestoelen worden minder mooi.



Wat de diertjes betreft, er zijn nog altijd veel vogels in het park. En bij de boomstam lopen veel kleine insecten. Ze zijn alleen te klein om vast te leggen op foto. Ik weet dan ook niet wat voor soort insectjes het zijn. Wormpjes zitten er ook nog steeds. En waarschijnlijk zitten er muizen, want op de volgende foto is een holletje te zien die onder een stuk boomschors zit.


De gemeente heeft helaas een grasmaaier over de velden in het park gehaald. Het hele veldje met bloemen is verdwenen. Er staan geen bloemen meer. Erg zonde, want vorige week stonden ze nog vol in bloei.
Er ligt veel afval op de plek waar de bloemen stonden. Dat komt waarschijnlijk door de jongeren die daar rondhangen. Er liggen bierblikjes, colablikjes enzovoorts.







Geen opmerkingen: